Design
12 Sep 2025
Näytä kaikki
Viestimedia rakentaa asiakaslähtöistä kasvua uudella datastrategialla
Vaikutus
Datasta ja tekoälystä kilpailuetu
Viestimedia tarvitsi vauhtia digitaaliseen kasvuun ja parempaan asiakaskokemukseen. Loimme yhdessä selkeän datastrategian tulevaisuuden rakentamiseen. Uusi datastrategia auttaa Viestimediaa ymmärtämään asiakkaitaan paremmin ja mahdollistaa kohdennetumman sisällön tarjoamisen sekä mediamyynnin tehostamisen.
Button
3
vuoden tiekartta datan ja tekoälyn kehittämiselle
5
arvonluontialuetta tunnistettu
✔︎
Selkeät mittarit jokaiselle alueelle
✔︎
Parantunut asiakasdata tarkempaan kohdentamiseen
Haaste

Digitalisaatio on muuttanut tapoja kuluttaa sisältöä. Viestimedia kohtasi nousevia printtimedian painokustannuksia ja siirtymää digitaalisiin palveluihin. He tarvitsivat uuden datastrategian tukemaan liiketoimintatavoitteitaan.

Ratkaisu

Työskentelimme Viestimedian kanssa tunnistaaksemme keskeiset liiketoimintatavoitteet. Työpajoissa loimme kolmen vuoden tiekartan datan ja tekoälyn kehittämiselle. Suunnitelma auttaa heitä hyödyntämään dataa liiketoiminnan parantamiseen konkreettisilla, arvoa tuottavilla tavoilla.

Lopputulos

Viestimedialla on nyt selkeä, liiketoimintalähtöinen tiekartta data- ja tekoälyhankkeiden kehittämiselle. He voivat mitata edistymistään konkreettisilla mittareilla. Tämä auttaa rakentamaan kestävää ja kilpailukykyistä liiketoimintaa tulevaisuudessa.

Sovi online-tapaaminen
TUTKI LISÄÄ
ASIAKASTARINOITA
Olemme auttaneet teollisuusyrityksiä tehostamaan tehtaiden toimintaa, vähittäiskauppiaita optimoimaan varastotasot ja kuluttajabrändejä kohdentamaan markkinointibudjettiaan paremmin. Lisäksi olemme toteuttaneet monia muita projekteja, joissa asiakkaamme ovat saavuttaneet konkreettisia parannuksia liiketoiminnassaan.
Asiakastarinoitamme