Veikkaus tiesi, missä kenkä puristi: työvuorosuunnittelu söi resursseja, markkinointi hukkui manuaaliseen työhön ja asiakkaat odottivat parempaa palvelua. Lakiasiat, asiakaspalvelu ja pelisuunnittelu – kaikki kaipasivat tehostamista. Mutta miten löytää ne tekoälyratkaisut, jotka oikeasti auttaisivat? Selkeä lähestymistapa puuttui.
Aloitimme työpajoilla, joissa Veikkauksen eri osastot pääsivät ideoimaan tekoälyn käyttöä omassa työssään. Ideoita tuli paljon – meidän tehtävämme oli tunnistaa 15 arvokkainta. Analysoimme jokaisen: mitä toteutus vaatii, mitä se maksaa, kannattaako se? Tuloksena syntyi tekoälystrategia, joka näyttää järkevän etenemistien.
Veikkaus tietää nyt, mistä tekoälyhankkeista kannattaa aloittaa. 15 priorisoitua projektia, realistinen käsitys omista kyvykkyyksistä ja toimiva toteutussuunnitelma. Tekoäly ei ole enää pelkkä mahdollisuus – se on polku parempaan tehokkuuteen, tyytyväisempiin asiakkaisiin ja kasvavaan liikevaihtoon.