Data Governance
Published on 18 Dec 2024
Näytä kaikki
Anora tehostaa liiketoimintaa paremmalla tiedonhallinnalla
Vaikutus
Selkeät roolit. Parempi data. Fiksummat päätökset.
Altian ja Arcuksen yhdistymisen jälkeen Anora kamppaili pirstaloituneen datan ja epäselvien vastuiden kanssa. Autoimme rakentamaan selkeän mallin keskeisen liiketoimintadatan hallintaan - tuotteet, asiakkaat ja toimittajat - viidessä maassa. Nyt Anoran tiimit tietävät, kuka vastaa mistäkin, miten dataa käytetään ja miten se pidetään oikeana. Uusi toimintamalli tukee myös SAP S/4HANA -käyttöönottoa.
Button
3
data-aluetta linjattu: tuote, asiakas, toimittaja
5
maata käyttää uutta mallia
25+
sidosryhmää mukana työpajoissa ja haastatteluissa
1
selkeä, skaalautuva malli koko yritykselle
Haaste

Altian ja Arcuksen fuusion jälkeen Anora kohtasi haasteita tuloslaskelmien ja raporttien yhteensovittamisessa. Raportointiprosessi oli hidas, masterdatassa esiintyi virheitä ja tukijärjestelmien harmonisointi vei aikaa. Ongelmat aiheuttivat turhautumista ja hidastivat kehitystä - kriittistä liiketoimintatietoa oli vaikea saada käsiin.

Anora ymmärsi vahvan masterdatan hallinnan tärkeyden, mutta tarvitsi asiantuntija-apua tiedonhallintaprosessien virtaviivaistamiseen ja virheiden vähentämiseen.

Ratkaisu

Työskentelimme tiiviisti Anoran liiketoiminta- ja IT-tiimien kanssa luodaksemme uuden tavan hallita ydinliiketoimintadataa. Kartoitimme nykytilan haasteet, selkeytimme roolit ja vastuut sekä rakensimme yksinkertaisen hallintamallin, joka sopii heidän liiketoimintatarpeisiinsa. Varmistimme myös, että uusi lähestymistapa tukee Anoran SAP S/4HANA -muutosta - se toimii nyt ja skaalautuu tulevaisuudessa.

“Data Designin asiantuntemus oli ratkaisevassa roolissa masterdatan hallinnan muutoksessa. Heidän jäsennelty lähestymistapansa paransi datan tarkkuutta ja hallintaa, mutta ennen kaikkea se voimaannutti tiimejämme tekemään dataan perustuvia päätöksiä läpi organisaation.” – Matti Nurmi, CIO of Anora
Lopputulos

Anoralla on nyt selkeä, koko yrityksen kattava malli tärkeän liiketoimintadatan hallintaan. Tiimit ymmärtävät, kuka omistaa mitäkin, miten päätökset tehdään ja miten data tukee päivittäistä työtä. Tämä on vähentänyt virheitä, parantanut yhteistyötä ja luonut vahvan pohjan tuleville digitaalisille projekteille.

Sovi online-tapaaminen
TUTKI LISÄÄ
ASIAKASTARINOITA
Olemme auttaneet teollisuusyrityksiä tehostamaan tehtaiden toimintaa, vähittäiskauppiaita optimoimaan varastotasot ja kuluttajabrändejä kohdentamaan markkinointibudjettiaan paremmin. Lisäksi olemme toteuttaneet monia muita projekteja, joissa asiakkaamme ovat saavuttaneet konkreettisia parannuksia liiketoiminnassaan.
Asiakastarinoitamme