Altian ja Arcuksen fuusion jälkeen Anora kohtasi haasteita tuloslaskelmien ja raporttien yhteensovittamisessa. Raportointiprosessi oli hidas, masterdatassa esiintyi virheitä ja tukijärjestelmien harmonisointi vei aikaa. Ongelmat aiheuttivat turhautumista ja hidastivat kehitystä - kriittistä liiketoimintatietoa oli vaikea saada käsiin.
Anora ymmärsi vahvan masterdatan hallinnan tärkeyden, mutta tarvitsi asiantuntija-apua tiedonhallintaprosessien virtaviivaistamiseen ja virheiden vähentämiseen.
Työskentelimme tiiviisti Anoran liiketoiminta- ja IT-tiimien kanssa luodaksemme uuden tavan hallita ydinliiketoimintadataa. Kartoitimme nykytilan haasteet, selkeytimme roolit ja vastuut sekä rakensimme yksinkertaisen hallintamallin, joka sopii heidän liiketoimintatarpeisiinsa. Varmistimme myös, että uusi lähestymistapa tukee Anoran SAP S/4HANA -muutosta - se toimii nyt ja skaalautuu tulevaisuudessa.
“Data Designin asiantuntemus oli ratkaisevassa roolissa masterdatan hallinnan muutoksessa. Heidän jäsennelty lähestymistapansa paransi datan tarkkuutta ja hallintaa, mutta ennen kaikkea se voimaannutti tiimejämme tekemään dataan perustuvia päätöksiä läpi organisaation.” – Matti Nurmi, CIO of Anora
Anoralla on nyt selkeä, koko yrityksen kattava malli tärkeän liiketoimintadatan hallintaan. Tiimit ymmärtävät, kuka omistaa mitäkin, miten päätökset tehdään ja miten data tukee päivittäistä työtä. Tämä on vähentänyt virheitä, parantanut yhteistyötä ja luonut vahvan pohjan tuleville digitaalisille projekteille.