GenAI
Julkaistu 16. syyskuuta 2025
Näytä kaikki
A-Insinöörit sai yhteisen asiakasmuistin myynti- ja projektitiimeille
Vaikutus
Ei enää "kuka tästä tietää?" -hetkiä
A-Insinöörit halusi auttaa myyntitiimiään pääsemään nopeasti käsiksi arvokkaaseen asiakastietoon, joka oli piilossa CRM-järjestelmän syövereissä. Älykäs assistentti säästää nyt tunteja valmistautumisaikaa ja tarjoaa tiimeille helpon tavan nähdä koko asiakaskuva ennen tapaamisia. Ratkaisun ansiosta asiakkaiden kanssa käydään merkityksellisempiä keskusteluja ja rakennetaan vahvempia, henkilökohtaisempia asiakassuhteita.
Button
Kokouksiin valmistautumiseen käytetyn ajan väheneminen
Vakioidut myyntitapaamisraportit
Asiakkaat kokevat yhteistyön sujuvammaksi
Lisääntynyt tietoisuus myynti- ja projektitoiminnasta kaikissa palvelu- ja asiakassegmenteissä
Haaste

A-Insinöörien toiminnan laajentuessa asiakastiedon hallinta ei pysynyt kasvun tahdissa. Myyjien ja projektipäälliköiden oli vaikea muodostaa selkeää kokonaiskuvaa asiakkaista ja aiemmista yhteydenpidoista ennen tapaamisia. Tieto oli hajallaan eri paikoissa, mikä hankaloitti valmistautumista ja yhteisen linjan löytämistä. Tarvittiin keskitetty tapa päästä ajantasaisiin asiakastietoihin.

Ratkaisu

Kehitimme GenAI-teknologiaan perustuvan assistentin, jolla on kaksi keskeistä tehtävää. Ensinnäkin se laatii automaattisesti vakioidut asiakasraportit säännöllisesti toistuvia myyntikokouksia varten. Toiseksi se tarjoaa keskustelupohjaisen käyttöliittymän, jonka kautta käyttäjät voivat esittää tarkkoja kysymyksiä asiakasdataan ja -historiaan liittyen.

Ratkaisu hyödyntää sekä rakenteista että vapaamuotoista CRM-dataa, integroituu API-rajapintojen kautta olemassa oleviin järjestelmiin ja on toteutettu tiiviissä yhteistyössä A-Insinöörien kehitystiimin kanssa saumattomaksi osaksi heidän CRM-järjestelmäänsä.

Lopputulos

Tiimit voivat nyt valmistautua tapaamisiin entistä paremmin, syvemmällä ymmärryksellä asiakkaiden tilanteesta ja projekteista jo ensimmäisestä keskustelusta alkaen. Tämä saa asiakkaat tuntemaan itsensä ymmärretyiksi ja vahvistaa luottamusta, mikä tekee yhteistyöstä sujuvampaa ja tuloksellisempaa.

Ratkaisu tukee myös ristiinmyyntiä nostamalla esiin dataan perustuvia, ajankohtaisia mahdollisuuksia ja tuomalla ne keskusteluihin oikealla hetkellä. Jo käyttöönoton aikana A-Insinöörit on saanut nopeamman pääsyn asiakasymmärrykseen, vähentänyt manuaalista tiedonhakua ja vapauttanut aikaa asiakastyöhön.

Vahvistamalla valmistautumista, tukemalla ristiinmyyntiä ja syventämällä asiakaskeskusteluja palautedatan avulla ratkaisu auttaa muuttamaan sisäisen datan pysyväksi kilpailueduksi.

Sovi online-tapaaminen
TUTKI LISÄÄ
ASIAKASTARINOITA
Olemme auttaneet teollisuusyrityksiä tehostamaan tehtaiden toimintaa, vähittäiskauppiaita optimoimaan varastotasot ja kuluttajabrändejä kohdentamaan markkinointibudjettiaan paremmin. Lisäksi olemme toteuttaneet monia muita projekteja, joissa asiakkaamme ovat saavuttaneet konkreettisia parannuksia liiketoiminnassaan.
Asiakastarinoitamme